Rennie Museum in Vancouver (Canada) presents a solo exhibition featuring rarely and never–before seen historic works by artist Ian Wallace in a first collaboration with Spanish art critic and curator Marisol Salanova who is also working on the catalog. As an influential figure in the establishment of photoconceptualism, Wallace has presented work in Hamburg Kunstverein; Kunsthalle Zurich; Witte de With, Rotterdam; American Fine Arts, New York; the Power Plant, Toronto; Canada House, London among many others. He is the 2004 recipient of the Governor General's Award in Visual and Media Arts and was named an Officer of the Order of Canada in 2012. Presented for the first time in Vancouver since its inaugural exhibition, Wallace's iconic institutional critique Idea of the University (1990) politicizes the universalizing values inherent to academia. A panorama of 16 larger than life panels with documentary colour photographs depict a variety of situations recalling campus life, each photograph decisively marked off with bright monochrome strips. The composition lies before us akin to a stage, yet we are denied a cohesive narrative. Instead, the pictorial space and time make up a utopian fallacy, awaiting disruption. The exhibition runs May 27 to September 30, 2017.
El Rennie Museum de Vancouver (Canadá) presenta una exposición individual de obras inéditas y rarezas del artista Ian Wallace en una primera colaboración con la crítica y comisaria española Marisol Salanova que además está trabajando en el catálogo. Como una figura influyente en el establecimiento de fotoconceptualismo, Wallace ha expuesto anteriormente su trabajo en Hamburgo Kunstverein; Kunsthalle Zurich; Witte de With, Rotterdam; American Fine Arts, Nueva York; Canada House, Londres, entre muchos otros centros. Fue galardonado con el Premio Governor General's en Artes Visuales en 2004 y fue nombrado Oficial de la Orden de Canadá en 2012. Presentado por primera vez en Vancouver desde su exposición inaugural, en esta muestra se exhibe una selección de su icónica crítica institucional en la que el artista politiza los valores universalizadores inherentes a la academia, analizando sobre todo la idea de universidad. 16 paneles con fotografías a color toman el protagonismo y representan una variedad de situaciones que recuerdan la vida del campus. Las piezas que componen este proyecto marcan distintas etapas y funciona de manera global casi como una retrospectiva incluso en el libro-catálogo. Para Wallace el espacio y el tiempo pictóricos constituyen una falacia utópica en espera de interrupción. La exposición tiene lugar del 27 de mayo al 30 de septiembre de 2017.